bild

bild

fredag 15 november 2013

Packa Mammas Kappsäck


Lättare att säga än Packa Pappas Kappsäck...
Men tydligen svårare att göra.
Herr B tar helt sonika med sig hela sin garderob när han åker nånstans.
Medan jag väntar till sista stund med att försöka hitta något att ta med.
Men lyckligtvis är inte min sista stund(!) kommen än, så istället åker jag och handlar korv och dylikt så att la familia inte svälter ihjäl under min bortavaro.
Antagligen rafsar jag ner ett par skrynkliga tunikor och glömmer medicinen när herr B redan är ute och skrapar bilrutorna för att skjutsa mig till flyget imorgon bitti.
Men vaddådå?
Packning är ändå överskattat. Jag slår vad om att till och med den mest rutinerade packaren släpar med sig sånt som aldrig ens används.

Grabbarna fokuserar istället på presenterna som jag ska köpa med mig hem.
Och det har kommit en del underliga önskemål.
Vapen går väl bort med tanke på säkerhetskollen, men vad sägs om en indiansk drömfångare?
Och 13-åringen tycker att jag och kära V ska ta buss, pendeltåg och tunnelbana med garanterat byte för att köpa ett fiskedrag på Söder.
Ja, vi får väl se. Men med tanke på ekonomin är det väl kanske lika bra att stanna i radhuset i förorten istället.

7-åringen ska på kalas i helgen. Och man kan ju tycka att jag med min erfarenhet ska ha koll på det här med presenter. Men se, det har jag inte. Jag har noll koll på vad man bör ge bort och har inte en susning om det finns en hemlig överenskommelse om vad presenterna ska kosta.
Jag ger ofta bort böcker. Dels för att jag tycker att det är en suvve gåva, men också för att jag har ett ständigt lager av halvabokreapriset. 13-åringen tycker att det är "fattigt" att shoppa på mitt sätt, haha.
Nejmen, räcker en bok eller ska man lägga till nåt? Vill 7-åringar ens ha böcker? Lägger jag ribban för lågt? För högt?

Nej, ska man pallra sig iväg kanske?
Det blir en späckad dag.
Tack och lov har 18-årige grannen erbjudit sig att låna min bil och vara chaufför senare idag. Hämta 13-åringen, följt av 7-åringen och 10-åringen, och sedan 13-åringens flickvän i samma veva som han hämtar lilleman på dagis.
Hm. Plötsligt kändes det inte som att min dag är full alls.
Handla, hämta den lila gratisbilen, laga middag....och så var det nog nåt mer...?
Jo, packa var det ja!

1 kommentar:

  1. Världens bästa granne! Ha så kul på din resa. Själv funderar jag på om jag orkar ta mig till scifibokhandeln på nästa veckas sthlmsresa eller om det inte är enklare att handla kalenderprylar via nätet... Och då behöver jag bara ta tunnelbana och byta en gång...

    SvaraRadera