bild

bild

fredag 8 mars 2013

♥ ♥ ♥

Ibland blir det så där idylliskt som jag ständigt drömmer om.
Idag har vi varit ute.
Jag gjorde upp en eld mitt på grusgången och herr B täljde grillpinnar.
Så gjorde jag varm choklad till den grillade korven.
6-åringen och hans klasskompis åkte skoter och tolkade med bob.
Jag och 4-åringen skötte elden och myste.
Sedan gick jag, 15-åringen och 4-åringen en promenad i skogen med hundarna.
Strålande sol och en härlig senvinterdag.
Jag känner mig nöjd och uppfylld av glädjen med barn.
Dessutom är det visst fredag.
Jag har helstekt karré i ugnen och till det blir det rödbetor med mozzarella och ugnsstekt potatis.
Enda kruxet är väl att jag glömt köpa fredagsgodis, men ungarna har varit så bortskämda hela veckan så de kanske inte märker nåt.
Popcorn är väl inte fy skam heller.
När jag och 15-åringen rotade runt bland gamla spel till datorn hittade jag en familjefilm som vi inte har sett:
Vargsommar.
Så den får det bli.
Frid och harmoni i Dårhuset

3 kommentarer:

  1. Sista bilden - underbar. Det blir två grejer på pluslistan. Glädjen en lyckad sportlovsdag och en av era fina boys med muggen i hand. =)

    SvaraRadera
  2. Och VAR i hundan får man tag i sådan mössa som på första bilden???

    SvaraRadera
  3. Det är nu jag vill göra tusen fejsbåck-hjärtan. För jag blir så glad av att läsa sådana här inlägg.

    SvaraRadera