bild

bild

måndag 11 mars 2013

Försiktigt optimistisk inför vardagen

Hälsans idag.
Och för all del möte med min nya personalenhetsnånting-kvinna.
Suck.
Men det är åtminstone slut sportlov och därmed vanlig måndag.
Alltid nåt.
Så jag kan roa mig på egen hand hela veckan.
Till exempel med att lämna prover, haha.
Nejmen allvarligt.
Det har varit ett tungt lov.
Hög belastning på en sargad hjärna.
Och en 4-åring som aldrig viker från sin mors sida.
Och jo, det går att peta in ett mamma minst tjugo gånger i varje mening.
Kojor, urklipp, kartonghus, slams, bråk, mello, sovkompisar, magsjuka.
Puh.
Inte för att klaga.
Bara för att konstatera.
Att jag varken klarar liv, kiv eller oliv.
Vilket förstås i sin tur skickar en rätt så ledsen trasdocka några snäpp längre ner i brunnen.
Jag fick ett förslag om att åka på en av kyrkans retreathelger för ett tag sedan.
Skrattade ihjäl mig.
Men sedan...
Har jag börjat fundera på allvar.
Ah, vi får se.
Först ska jag klara av idag.
Sedan imorgon.
Förhoppningsvis dagen efter det.
Och så vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar