bild

bild

onsdag 20 mars 2013

Fördomar

Okej, jag erkänner.
Anledningen till att jag inte läst David Batras humorböcker om arga lappar i tvättstugan och överallt är för att jag inte har kunnat släppa tanken på att hans fru är moderat politiker.
Humor från högerflanken...?
Hm. Nä.
Men tack och lov trumfar halva bokreapriset över såna fördomar.
Hysteriskt roligt!
Jag skrattade nästan på mig igår kväll.
Klart prisvärt. Knappt en femtiolapp för två böcker.
Och för övrigt det enda jag inhandlat på bokrean i år.
Ovanligt nog.

Idag kommer fina L hit på lunch.
Och sedan ska jag klantigt nog skjutsa en bunt nästansextonåringar till skoterkortsteori samtidigt som världscupens sista sprinttävling avgörs på tv.
(Nä, den avgörs förstås i Stockholm)
Det får räcka för idag.

Åh, nu ser jag att min porslinsblomma i norrfönstret blommar!
Är det vår då kanske..?
Åtminstone talar den väl om att det inte är så nödvändigt med ny jord som jag tror.
Synd bara att den inte breder ut sig mer, för då hade jag kunnat blunda för att fönstren inte är torkade.
I år heller.
Ah, visst låter det som att jag tar lätt på tappade sugar idag?
Bra. Då är det nån som går på det i alla fall.


1 kommentar:

  1. Tur jag inte visste det när jag köpte hans första lapp-bok. Askul.

    Mamma kör också hårt med porslinsblommor. De doftar på kvällen va? Jag kan inte med den doften. barndomsminnen....

    SvaraRadera