bild

bild

onsdag 13 mars 2013

Prioriteringar

Regn i februari och minus 26 i mars?
Hm....

Igår blev det en vansinnigt stressig dag.
Trots att både herr B och min moder avlastade efter bästa förmåga.
Jag nickade till både före och efter hämtning av barn.
Något jag absolut inte blir piggare av.
Efter en mindre uppskattad, men gladeligen dissekerad, wok med kokosmjölk försökte jag stänga av världen och lösa korsord.
Mina vanliga svåraste korsord kunde lika gärna ha varit skrivna på holländska. Hjärnan var så död att jag fick hålla tillgodo med de allra enklaste.
Sedan såg jag hockey.
Och tänkte som vanligt att man borde skriva en hockeyordbok.
Kommentatorerna har verkligen en rolig blandning av svåra ord i fel sammanhang, egenuppfunna ord och rena klyschor.
Hur som helst krossade Skellefteå Brynäs. Och favoritskapet blir tyngre och tyngre.
Vad var det jag pratade om nu då?
Jo, min dag igår.
Och min dag idag:
I morse låg jag kvar medan la familia bråkade om rena kalsonger, tandborstning, hundpromenader och vem som skulle få störst tårtbit.
(9-åringen har friluftsdag idag. Skulle få lunch i curlinghallen men skulle även ta med "ett litet fika". Bullmamman har nada sånt i frysen just nu. Så han fick hålla tillgodo med en bit Frödinge prinsesstårta)
Nu sitter jag i morgonrock och dricker kaffe.
Tror faktiskt att jag på fullaste allvar struntar i all tvätt och att det ser ut som skrutt här.
Om ett par timmar ska jag till kära E på prat och lunch.
Mysigt.
Och framför allt: det ENDA jag tänker göra idag.
Banne mig.
Det gäller ju att orka med det viktiga i livet. Nämligen att umgås med dem man tycker om.
Imorgon ska jag och fru L på utflykt.
På fredag ska jag nog gå en liten promenad med fina G.
Och på lördag tror jag minsann att vi får flera gäster.
Haha. Bring it on!
Bara jag slipper allt annat så blir det nog bra.
Tjoho!
Och så en galen bild på det:


1 kommentar:

  1. Okej, ja den bilden är faktiskt lite galen... Men lagoma veckomål. Gillas.

    SvaraRadera