bild

bild

onsdag 27 mars 2013

Sent ska syndaren vakna

Ja, det gjorde susen för effektiviteten att sova till elva.
Nu har jag faktiskt satt om alla blommor och torkat fönstren.
Visserligen beror det på hur man ser det...men ändå.
Jag har bytt det översta lagret jord, duschat av blommorna och torkat insidan på en del fönster.
Haha.
Jag börjar bli bra på good-enough.
Har också hämtat trumpetspelaren och utfodrat två 12-åringar med mellis.
Samt förberett middag då.
Så när la familia kommer hem verkar det som att jag är en helt vanlig hemmafru.
Förutom att jag orkar absolut nada och kanske börjar gråta när nån skriker.
Och förutom att det ser ut som skrutt här och jag ser ännu skruttigare ut.
Och förutom...
Äh, det är nog ingen som går på mitt hemmafruclownfejs förresten.
Särskilt inte den stackars man som stått ut med mig i 19 år.
Nä, fy. Snacka om självuppfyllande. Efter att läkaren sagt att jag var negativ är det precis det jag har blivit.
Eller...?
Så är jag bara less på min situation. Deprimerad. Slutkörd. Ångestfylld. Och säger det rakt ut.
Inte vet jag hur man ska bete sig.
Att jag är Dr Jekyll och Mr Hyde kan jag inte göra så mycket åt.
Eller...?
Äh.

Jag kör en annan approach:

Idag är jag glad för:
  • att det är så soligt och varmt att jag kan ha ytterdörren öppen
  • att jag pysslat med mina kära krukväxter
  • att 9-åringen kom hem och sa att han är mammas pojke
  • att vi har två skotrar som barnen har så mycket kul med
  • att jag kan ha kläder utan bh utan att brösten ligger längst ner på magen
  • att jag har så många husdjur
  • att jag har flera olösta korsord
  • att 9-åringen kom hem med en miniatyr av Harry Potter istället för en kyckling som resten av klassen hade gjort
  • att jag har facebook att vända mig till när jag behöver stänga av hjärnan
Och faktiskt en hel del annat.
Ah, jag har ju skrivit om det tusen gånger förr.
Men det tål att upprepas.
Jag har ett bra liv. Jag har en bra familj. Jag har fina vänner. Jag har ett fint hus. Osv.
Count your blessings, brukar man säga (vem säger det?)
Och det ska man göra.
Särskilt när man mår dåligt.
Kortslutning och sprattspelande av hjärnan är bara sjukdom.
"Bara".
Nån gång vänder det.
Kanske redan idag...
 

2 kommentarer:

  1. Du har rätt. Det är en skiljeväg att kunna ha ytterdörren öppen. Och nu kommer det inte in några jävla flugor och mygg heller. =)

    SvaraRadera
  2. Det är min lösning. När jag känner mig eländigt och att allt ät skit och att jag är för trött för att ens orka andas. Det är då jag påminner mig om allt som är bra i mitt liv. Men ibland blir jag bara mer eländig av det, får till all skit äggs då dessutom att jag är en otacksam jävel som inte har vett att glädjas åt mitt bekväma och goda liv.... Skickar lite extra energi och positivt tänkande din väg...

    SvaraRadera