bild

bild

lördag 23 mars 2013

Håller tummarna

Ja, ska man nånsin vänja sig vid att sitta på nålar och vänta på att barnen eventuellt ska ta sina steg mot vuxenlivet?
Jag tvivlar.
I skrivande stund är 15-åringen i stan för att köra upp inför skoterkortet.
Och sedan är det inte länge kvar innan han fyller 16 och får skriva teorin.
För att inte tala om övningsköra.
För att absolut inte tala om att börja gymnasiet i stan.
Och så vidare.
Hu.
Och 12-åringen hade förstås flickvännen här igår.
För säkerhets skull ställde jag till med fredagsbuffé.
Gud förbjude att jag hade lagat nån pinsam mat.
Man blir trött av att trampa okänd mark.
Då kände jag mig mycket tryggare igår när jag släpade hem en tomkartong stor som en lekstuga från Ica igår.
Lilleman blev överlycklig. Den största lådan någonsin i kartongsamlingen. Vi började genast tejpa och inreda.
Jo, sånt kan jag.
Haha.

Nå.
Minus två grader och strålande sol.
Jag och 4-åringen ska ut och hämta in påskris.
Kanske gör vi en brasa också.
Om det inte krockar med VC-avslutningen i Falun för mina skidvänner förstås.
Sedan blir det en gräddig pastasås till middag.
En kärlekshandling till min själs älskade.
Jag tycker annars att pasta är mer vardagsmat.
Jag skulle tro att vi får besök av coola I och hans lilla terrier nån gång under dagen.
Men eftersom herr H från fjällvärlden som skulle komma har bokat om blir det nog inte så mycket mer.
Gott så.
För den veckan verkar jag ju mest sova ändå.
Igår sov jag som en klubbad säl trots full aktivitet runt om mig.
Jag missade till och med skidorna på tv.
Två timmar...och ändå gick vi och lade oss tidigare än pensionärerna...och somnade.
Nä, hörrni - jag tänker aldrig vänja mig vid att vara så här trött.
Det är skittråkigt.

Ja, just det,
Enligt horoskopet ska jag idag hamna i konflikt och tydligen inte kunna förstå varför.
Det blir spännande.
Jag hamnar sällan i konflikt.
Dels för att jag är extremt konflikträdd men också för att jag tycker om nästan alla människor jag möter.
Fast mest på grund av tröttheten kanske.
När jag var frisk var jag mycket argare.
Intressant va?
Ja, jag menar det.
Ungefär som det här:
Nu ska jag tömma torktumlaren innan herr B kommer hem.
Så då vet ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar