bild

bild

måndag 4 mars 2013

Nä, vet ni vad!

Slaktad Molièrepjäs går verkligen inte hem hos mig!
Fy och fanken så besviken jag blev.
Uj, så mycket de frångick originalet.
Som förstås är helt briljant precis som det är.
Men det här: billig slapstick, fars och buskis uppblandat med inblandning av publiken och ovidkommande skrönor och monologer tagna ur nutid....eh?
Fast det sämsta av allt var ändå när karaktärerna började prata om den där pjäsen Den Inbillade Sjuke av han den där Molière och samtidigt förklarade vad pjäsen handlade om och gick ut på.
Suck.
Kvällens behållning var istället mitt sällskap.
Just där jag bor finns det inte så många grannfruar att sällskapa med så jag är glad över att jag hittat en trevlig.
Som tyckte precis som jag om pjäsen dessutom.
Nog så viktigt.
Så vi kunde sitta hela vägen hem och ösa ur oss.
Nåja.
En utekväll fick man ju.
Sedan får man väl försöka förtränga att en viss ärthjärna gav bort biljetter till morgondagens föreställning till mor och plastefar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar