bild

bild

måndag 4 mars 2013

Något bättre

I natt sov han hyfsat.
Första natten sedan det hände.
Men fingrarna ser ändå värre och värre ut.
Ibland kan man ju fundera om frakturer och gips ändå inte hade varit skonsammare än mjukdelskador.
Fingrarna ser helt deformerade ut.
Som om Jerry skulle slagit Tom på tassen med en slägga ungefär.
Och svart-blått.
Naglarna står åt alla håll och är förstås mörkblå.
Han har så ont att det inte går att använda handen alls.
Och till saken hör ju också att han inte är mannen som klagar i första taget.
Nej hu.
Orthos på ringfingret i sex veckor, följt av återbesök och sedan kanske orthos i sex veckor till.
Och inga garantier för att han är helt bra ens efter det.
Stackars, stackars han.

Igår var vi i alla fall på kalas.
Mammas sambo firades med räkmackor och paket.
Jag hade köpt en murikka, en falukorvring och ett par lyxöl.
Brorsan och hans fru hade gjort en Dagens Dubbel med J:s födelseår...
Som gick in och gav tusen spänn.
Haha.
Tydligen grymtade de lite över att de inte spelat åt sig själva i samma veva, men jag tyckte det var en rejäl present.

Idag har jag veckohandlat.
Inte helt smart med tanke på att jag även ska orka gå på teater med grannfrun ikväll.
Men om jag så ska krypa på alla fyra ska jag släpa mig dit.
Molière och Den Inbillade Sjuke. Jo, jag tackar jag. En av mina favvopjäser.


2 kommentarer:

  1. Heja dig som stod på dig angående näven. Det hör fan till att vara patient idag. Och har man lite kunskap själv ja då är man pain in the ass för att man inte bara accepterar alvedonen och går hem.

    "Vill ni höra på?" "Ja men ogärna" - Molière.

    SvaraRadera
  2. Men stackars liten, så ont det ska göra!

    SvaraRadera