bild

bild

lördag 23 mars 2013

En "vanlig" dag...

Precis när jag höll på att jaga ut alla ungar och just hade gjort upp en brasa och satt ut hundarna i hundgården ropade herr B in mig:
- Öööö, jag har hittat ormen!!!
Och mycket riktigt. Där låg han ihoprullad och sniffade på oss som om ingenting hänt.
I en handsklåda i farstun. Som vi för övrigt gräver i nästan varje dag.
Hur han tagit sig dit har jag ingen aning om.
Men han är i alla fall vid god hälsa.
Inte ens avmagrad.
Däremot var han förstås väldigt törstig och har tillbringat den senaste halvtimmen i sin vattenskål i terrariet.
Å, vet ni - jag hade verkligen gett upp.
Var helt säker på att han krupit ner i avloppet.
Efter nästan två månader dök han så upp.
Vilken solskenshistoria.

3 kommentarer:

  1. Men iiiiiiiiiiiiihhhhhh - jag är helt övertygad om att jag hade pinkat ner mig av skräck av att helt plötsligt stå öga mot öga med min försvunna orm... Huva!!!

    kram

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, heja ozzy och välkommen tillbaka! Jag behövde en solskenshistoria i dag, när solskenet gjorde att jag fick gömma mig i källaren för att härda ut...

    SvaraRadera