bild

bild

måndag 25 mars 2013

Apropå helgens VM-curling

Det finns föräldrar som curlar...
Och så finns det föräldrar som tar allt ett snäpp längre.
Som herr B:
- Har du packat schampo i badväskan?
- Ja.
- Har du tagit en flaska till schampot?
- Eh?
Hehe. Snacka om att styra upp. Nu var det förvisso en felsägning (plastpåse). Men ändå. Dagens skratt.

Nu åkte just alla.
Tystnaden som följer är dagens bästa stund.
Särskilt som att jag har extra mycket att göra idag.
Klä mig, inte minst.
Men också ett besök i Skammens Väntrum och en sväng till Hälsans.
Plus att jag måste hitta presenter till ett trippelkalas som 6-åringen är bjuden på ikväll.
Och det grämer mig inte lite att jag har ett lager av presenter hemma...
Till varje tillfälle utom detta.
Grr.

Hela helgen har herr B och 12-åringen hållit på med skotrarna.
Lagat? Fixat? Bytt ut?
Äh, jag vet inte vad de gjort.
Men varenda grunka som ska dit säljs förstås till ockerpriser.
Och av nån anledning fick de också för sig att svetsa en förlängning på styrstången.
Coolt? Jaha. Whatever.
I alla fall,
Så ska bussen besiktas idag.
Och jag hoppas verkligen att den går igenom.
För inte har jag nån lust att lägga ut mer pengar på tråkiga motorgrejer.

När jag kommer hem från stan...
Nä, nu lät det som att det var jag som skulle besikta.
Det dementerar jag härmed. Nån måtta får det ju vara.
I alla fall, när jag kommer hem från stan ska jag vila.
Helgerna är tuffa och jag behöver en måndag eftermiddag ifred.
Ja, tisdag, onsdag och torsdag också för den delen.
För sedan klampar ju påsklovet in.
Objudet och oönskat.
Av mig.
Släktmiddagar, skrik och skrän och inte minst 15-åringens kalas.
Tänk om man kunde vila upp sig i förväg?
Fast det funkar väl på samma sätt som med vår telefon antar jag:
Man ska inte lägga den på laddning förrän batteriet är helt slut.

Nej herregud så trött jag är på att prata om min trötthet.
Och allt annat elände för den delen.
Skit i det.

Nu ska jag skynda mig så att jag hinner hämta upp finaste L på vägen.
Glad över sällskap.
Det ska nog kunna bli en skaplig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar