bild

bild

lördag 9 mars 2013

Låtsas som om det regnar

I natt kräktes lilleman.
Något han varken kommer ihåg eller vill erkänna.
Han påstår istället att någon smugit sig in och kräks ner både madrass, täcke och kudde medan han sov.
Mest misstänker han Nestor eller 12-åringen.
Nå. Han verkar i alla fall pigg.
Och kräket bestod mest av Cola, så det är inte säkert att det är magsjuka.
Han var vaken lite för länge igår och höll igång.
Åt både godis och chips och drack en massa läsk samtidigt som vi klippte och tejpade ihop ett lekhus till Eva. Med kyrktupp på övervåningens tak. Och för all del en igelkott. Förstås.
Vi såg också familjefilm. Vargsommar. Riktigt bra. På norsk.
Ikväll såg jag därför fram emot en vuxenkväll med vuxenfilm och gin och tonic.
Men...nä.
6-åringen vill förstås se Mello. Hela familjen i soffan och en stor skål med popcorn.
- För det ääär ju ändå final!
Ibland är han svår att motstå. Så det är bara att gilla läget.
Förhoppningsvis somnar han väl efter halva.
(Va? Vem sa det?)

Åh, förresten...
Håkan/Finnen har dött! Jättetråkigt. Just när han hade lagt av med att sitta blick stilla. Jag hittade honom uppochner i sin vattenskål. Med alla fem benen ihopdragna. Han var ju lite seg så kanske hade han ramlat ner från grenen ovanför.

Nu väntar jag på att min potatisgratäng ska bli klar.
Till det blir det tunna skivor av ugnsstekt karré i en crème fraîchesås,
En sallad med tomat, fetaost och lök,
Och ugnsgratinerade rödbetor med mozzarella.
Så då vet ni.

Och en G&T kan jag väl se mig om i stjärnorna efter...

15-åringen ute i "Bunkern". Jag gick ut och förevigade honom igår. Så att jag kan få lite minnesstöd för att komma ihåg hur han ser ut. För inte har man sett mycket av honom sedan han flyttade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar