bild

bild

måndag 24 september 2012

Felunderrättad

Inte för att det spelar någon roll men...
Planet som störtade var inte alls i närheten av min sommarstuga.
Det var herr B som missförstått infon.
Piloten klarade sig dock inte.
Jättetragiskt.

I övrigt är det svinkallt här idag.
Föga oväntat, eftersom frosten hade lagt sig redan när jag var ute med hundarna igår kväll.
6-åringen har förstås sina monsterlångkalsonger. Än så länge under byxorna. Vi försökte få honom att lova att inte springa omkring ute på rasterna i bara kallingarna. Han försökte då kompromissa och lova att han bara skulle göra det EN gång...

Eftersom Nestor har tuggat sönder kabeln till frostvakten i hundgården får de vara inne medan jag är på Hälsans. Det är alltid spännande. Vad som helst kan vara trasigt när jag kommer hem. Förresten hörde jag att hans bror är likadan. Han hade visst satt i sig både en ny resårmadrass och en mobilladdare.
Men han är rolig ändå lille Nessie. Ibland kommer han och frågar om det är okej att tugga sönder saker han hittar. Igår kom han och bar ett pappersflygplan så försiktigt, släppte det i mitt knä och satte sig sedan ner med huvudet på sned och tokviftade på svansen. Han äter precis allt. Särskilt bananskal, sopor och plastpåsar. Och så är han tokig i bh:ar.
Då går rumsrenheten bättre. Som tur är. Vid snart sju månaders ålder klarar han några timmar inne.

Om jag klarar några timmars arbete idag återstår att se.
Det är jäkligt motigt att ta sig iväg.
Men med tanke på att det är ännu jäkligare att hasa omkring hemma får jag väl skärpa till mig.
Kamma mig kanske.
Och packa smarrig matlåda sedan igår: klyftor av egen potatis + tunna skivor av karré i sås med gula kantareller. Jo, jag tackar jag.

Ah. Bara en sak till. Vänta ska jag hämta tidningen......

Dagens horoskop för Kräftan:
Du visar just nu en tendens att vilja springa från plikter och ansvar. Tänk på att det kan komma surt efter.

Haha.
Ja, men jag drar väl in till stan då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar