bild

bild

tisdag 4 september 2012

Stress

Ja, visst är livet en ständig prövning.
Upptäckte igår att någon(!) tuggat(?) på kontakten till kabeln jag för över bilder med.
Grr!
Jag som skulle visa mina tre par sommarskor jag köpte för en ynka hundring igår. Nestor har nämligen tuggat i sig två av mina sandaler, så det känns skönt att vara redo att möta sommaren om några månader ;)

Idag vaknade jag med världens stress.
Hälsans, terapi och så är herr B borta hela kvällen.
Plus att jag inte portionerat upp och frusit in min ansenliga mängd blåbärsdricka än.
Och att jag verkligen måste tvätta håret.
Först frös jag fast...
Men sedan började jag strukturera.
Avbokade terapin.
Fixade blåbärsdrickan.
Och så ska jag ringa Hälsans och säga att jag kommer till lunch istället.
Och då hinner jag tvätta håret.
Så.
Stress puts väck.

Eller...
Den skulle kunna vara det om jag inte hade en galet tjurig 6-åring i en hög i hallen.
Han cyklade omkull på vägen till skolan och kom tillbaka.
Trots plåster hävdar han att han måste vara ledig idag.
Jag har försökt på alla sätt.
Nu är taktiken att han ska lugna ner sig.
Vi får se hur det går.
Antagligen får jag slänga in honom i bilen och tvinga in honom till skolan.

1 kommentar:

  1. Jag har tokstressat så mycket den senaste veckan så nu på morgonen har jag bara gått i strejk och sitter och tittar på Project Accessory.

    SvaraRadera