bild

bild

torsdag 27 september 2012

Förvirrat

Få se...
Det var ju nåt eller några saker jag skulle göra idag...
Köpa potatis, tror jag minsann.
Och gå på föreläsning på Hälsans. Fast vilken tid vet jag inte.
Äta lunch med min man? Jo, det också.
Ändå känns det som att jag glömt nåt.
Kanske var det idag jag skulle länsa mitt trattkantarellställe? Men det kan ju kvitta, för det är alldeles mörkt och öser ner.
Ah, nu kom jag på en grej: hämta ut Litium. Det måste jag, för jag glömde det igår.
Nä, nu blev det för många kom-i-håg.
Moroten får blir att jag är heeelt ledig imorgon.
Om det inte var då jag hade min svampdejt?
Och måste in till stan för att hämta medicin.
Och köpa potatis.
Jo, det är aningen förvirrat nu.
Eller - för att använda den enda klyscha jag gillar: Det är mycket nu.
Igår försökte jag hålla i skallen att herr B skulle på 6-åringens hockeymöte.
Något jag kom på efter halva mötet.
Med tanke på att B inte kom på det alls, var det väl ändå inte värst.
Men ändå.

Igår hade jag ju söta L och hennes son här på fika.
Vi hade en lugn eftermiddag med prat över köksbordet medan barnen skötte sig själva.
Tyckte jag.
Ja, jag tyckte till och med att det var skapligt folktomt, då 4-åringen och 12-åringen var de enda som ens hade kompisar här..
L som har ett barn och noll hundar tyckte däremot att det var kaos.
Då får man lite perspektiv.
All vanlig vardagsinput i Dårhuset kan vara mer än nog...
När skallen är friterad.
Det är klart att det är en belastning även om man inte upplever att man registrerar det.
Kanske är det därför man sedan somnar tre gånger i soffan trots intressant dokumentär om ett kvinnofängelse, har nära till gråten och kör fast rejält i ett korsord med svårighetsgrad medel.
När man inte ens gått till jobbet...

Nej men, jag har ju förresten en användbar klyscha till:
Det växer ingen mossa på rullande stenar.
Eller Det växer ingen ångest på rullande bullmammor.
Kanske skulle jag ändå må bättre av att stryka de uttrycken från favoritlistan...

Förresten har jag en rolig outfit idag.
Enligt alla-färger-på-samma-gång-principen.
Rosa t-shirt, jeansblå omlottklänning, orange kofta och röd scarf.
Ha ha.
Och så lackröd regnrock på det.
Ja, man roar sig på de sätt man kan.



1 kommentar:

  1. Ha, jag fastnar i korsord nivå ENKEL... :(
    Lackröd regnrock, var har du hittat den ?? :)

    SvaraRadera