bild

bild

söndag 30 september 2012

Vänners vänner

Jag hamnade i en helt bisarr diskussion på facebook.
Bara för att jag supportade en väns känsla.
Det blev värre och värre...
Och till slut hoppade jag av åsiktsskjutandet.
Nä, man ska inte lägga sig i när vänners vänner tycker nåt.
Det finns ingen anledning.
Känner man inte varandra ska man inte försöka förstå den andra.

Hur som helst..
Har jag en ny tv-bänk. Tralalala!
Den förra kom från Ikeas fyndhörna. Ett impulsköp för hundra nånting kronor.
Nä, den var aldrig snygg. Men praktisk. Stor. Och framför allt billig.
I och med möbelbytet fick jag ett helt nytt vardagsrum.
Inte helt fel.

Jag har också fått en middag lagad av en 6-åring.
Det går inte av för hackor.
Nog för att jag var lite nervös när han hackade tomater med den allra vassaste filékniven, men ändå.
Han var mäkta stolt i alla fall.
Med rätta.
Nu ligger han uppe och ser på Dum & Dummare med 12-åringen.
Han är söt som tar sig an lillebror med jämna mellanrum.
Det är ju bara att försöka tänka sig in hur det skulle ha varit att ha en 6 år äldre och snäll storebror själv för att förstå att det är guld värt.
Frid och harmoni i Dårhuset.
Jag har förhört 15-åringen som har biologiprov imorgon.
Inte för att han uppskattar min ifrågasättande attityd eller mina pluggtips om att skapa minnesbilder i skallen.
Men allt är ju bättre än att pappa läraren ska förhöra, haha.

Vaddå om jag också har frid och harmoni?
Nej, skit i det du!

1 kommentar:

  1. Ohh, nu blev hjärtat varmt och jag önskar att jag hade haft fler barn. Min snart fjortonåring har varit en fantastisk storebror till sin ett och ett halvt år yngre syster men han skulle ha varit en magisk storebror till en sexåring... Förbannade karl som sa stopp efter två barn... Fast med tanke på att det var när jag precis var tillbaka efter min sjukskrivning som min barnlängtan satte igång kan det vara så att mannen sa nej bara av hänsyn till mig... Och harmoni och lugn är ändå överskattat... Eler var det underskattat?

    SvaraRadera