bild

bild

måndag 10 september 2012

Jag har haft tur

Jag hade ett bra samtal med en av mina olyckssystrar på Hälsans idag.
Jag tycker om att veta mycket om andra.
Om andra tycker om att få veta mycket om mig vet jag inte, men oftast får de inget val, haha.
Jag är ju en sån där som tycker om nästan alla. Vill lära känna alla jag möter. Vill prata både om glädje och sorg. Och dessutom skämta friskt (eller sjukt) om alltihop.
På Hälsans Trädgård är det ett bra klimat för allt det där.
Det är jag verkligen tacksam för.
Ibland blir jag lite ledsen när jag tänker på att Hälsans endast är ett genomgångsrum.
Ett ställe där man mellanlandar tills man orkar flyga vidare.
Visst förstår jag att man inte kan gömma sig i en skyddad verkstad för evigt...
Men nog vore det skönt på ett sätt.
Särskilt när man lagt ner en massa krut på att lära känna alla härliga människor som är där.
Vilka livsöden!
Vilka styrkor!
Vilka helt vanliga människor som hamnat där!
Och i fredags var jag tvungen att krama om personalen och säga hur bra de var. Är.
Det enda negativa är väl att jag dricker på tok för mycket kaffe när jag är där.
Plus att man förstör naglarna i trädgården.
Men det är smällar man får ta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar