bild

bild

lördag 15 september 2012

Frid och harmoni i Dårhuset

Jo, tänk för att just idag har det varit så där idylliskt som man tänker sig livet när man skaffar barn och hus på landet.
Jag och lilleman har städat hundhuset och plockat undan på gården så att herr B kunde klippa gräset.
Sedan engagerade herr B både egna och andras barn i att bära stora trädbumlingar så att han kunde kapa och klyva.
Under tiden plockade jag och lilleman äpplen och gick in och gjorde äppelpaj till mellis.
Så fick vi främmande av söta farbrorn E (Ruffs gamla husse) som hade massor med älgköttben med sig. Och så bjöd han med 15-åringen på en jakthelg.
Nu har vi just avnjutit en ytterst smarrig middag med bland annat fjolårets trattkantareller i en sås och egenodlade potatisar i stekpannan.
Och trots att det är hur många tonåringar och nästantonåringar som helst på övervåningen är det lugnt och skönt här.
4-åringen klipper tomtar ur en gammal Hemmets Journal och samlar i ett kuvert, och 6-åringen kom just in efter en repa med fyrhjulingen.
Jag och herr B ser hockey förstås. Derby mellan Skellefteå och Luleå.
Jaa, det ÄR verkligen frid och harmoni som råder.
Och ta mig tusan - smittar det inte av sig på mig också!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag, en riktig drömdag!

    SvaraRadera
  2. Låter som en såndär go Lördag man spar på...å plockar fram när det e mindre "lugnt"!:)

    Kram// B

    SvaraRadera