bild

bild

fredag 14 september 2012

Om jag lugnat ner mig?

Eh, knappast.
Jag försökte jaga hela familjen Annorlunda med högaffel i morse för att hålla undan allt bråte från fel ställen.
Det gick sisådär.
Men Rom byggdes ju inte på en dag.
Haha - se där: en morgonklyscha lagom till helgen!
Nämen allvarligt...
Idag ska jag skriva en lista på göromål till herr B. Och nåde de ungar som slängt gamla kalsonger på golvet när jag kommer hem.
Jag tänker icke städa denna fredag.
Egentligen tänkte jag åka till Hälsans, men det har jag skrinlagt.
Terapi och en kaffesittning med bästaste fru L får räcka för en dag.
Sedan kommer jag förhoppningvis hem till frid och harmoni, tända ljus och en så förberedd middag att jag bara behöver steka den där stackars kossan.
(Misströsta icke. Med gårdagens pannkaka har vi minsann ätit vegetariskt tre gånger den här veckan)

Idag har jag på mig värstaste finaste tunikan. Varje gång jag går förbi en spegel blir jag så glad...
över vetskapen att den bara kostade en femtilapp.
Mycket för pengarna fick jag också, för den är fodrad, har ett litet skärp och en massa andra detaljer.
Jaja, det är väl en sommarklänning förstås. Men med jeans så funkar den året runt.

Jag är ju himla dålig på att ge info på en need to know basis.
Så därför måste jag bara tala om att jag skulle färga ögonfransarna igår.
Något jag får för mig allt för sällan med tanke på att jag har vita grisfransar.
Men plötsligt händer det!
Och vad som mer hände var att jag spillde under ena ögat, försökte torka bort, och hips vips hade jag liksom blekbrun kajal.
Så det var bara att göra samma sak på andra ögat.
Haha.
Tänk att det ska vara så förtvivlat svårt att bete sig som en normal kvinna.

12-åringen har en sedvanlig fredagsdubbeldejt idag. Hamburgermiddag i stan och sedan ska han och kompisen hem till tjejerna.
Imorgon ska de visst komma hit. Fint att den här vilda familjen är betrodda istället för skämmiga.
Sedan har jag också fått sonen att äntligen ta emot presenterna för att ge flickvännen.
- Okej, men då säger jag att du har köpt dem.
- Nej, nej, nej - absolut inte! Du ska inte säga att jag är inblandad alls. 
- Hm. Jaja. Men nog blir det konstigt...
Ja, eller hur! Inte alls lika naturligt som att jag skulle ge henne läppglans och örhängen va?

Sommarklänningen. Eller hösttunikan. Dålig bild, jag vet. Men jag orkar inte hålla upp kameran med rak arm. Ah, fast jag hade ju kunnat ta självutlösaren förstås. Strunt samma.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar