bild

bild

fredag 14 september 2012

Summering

Nejnej, inte av mitt livsverk.
Bara av den här dagen.
För hur blev den egentligen...?

Jag skolkade helt fräckt från Hälsans. Utan att ringa in. Men å andra sidan hade jag ju gjort mina två dagar redan i tisdags, så vem bryr sig.
Jag tänkte även skolka från terapin. Men jag kunde inte ta mod till mig att ringa och avboka. Och efter att ha somnat i soffan medan nagellacket torkade var det för sent.
Så jag åkte in. Och svarade på åttahundra frågor om min farmor och farfars liv med vet inte.
Sedan åkte jag till fru L och drack kaffe, fick en allergichock av katten Doris (som min farmor) och tog med mig hem två kassar av herr G:s utrensade kläder till 15-åringen. Plus att vi som pojkmammor försökte föreställa oss livet som svärmödrar till tjejer.
När jag kom hem hade herr B gjort potatismos och sallad. Jag stekte lite kött och vi åt middag.
Ssssssswosch - så hamnade vi i realtid!
Nu sitter jag med ett vinglas och flamsar runt på fejjan.
Herr B pratar jobb i telefonen med en kollega.
Några barn ligger i vår säng och tuggar nyligen utdelade gelebjörnar samtidigt som de ser nåt skränigt barnprogram.
Ett barn har just satt sig vid stordatorn och tittar på dokumentärer (gissa vilket barn).
Ett barn är på dejt med flickvännen fyra mil härifrån.
Och det största barnet håller väl på att fylla sin garderob med tröjor i storlek XL.
Så. Då vet ni.
Varken mer eller mindre spännande än så.

Underbart va? Ett helt inlägg utan känslor och skit. Mitt nya jag.

1 kommentar:

  1. Ohh, jag kommer att bli svärmor from hell! Och ändå kommer jag inte ens att vara hälften så hemsk som min egen svärmor...

    SvaraRadera