bild

bild

måndag 24 september 2012

Så ska det låta!

Vet ni...
Att idag känner jag så här - håll i hatten:
Min familj har väldigt tur som har mig.
En egen liten hemmafru och en mamma man kan mysa och sova med.
I natt har jag hunnit med egentid med både 9-åringen och 6-åringen.
(Jag flyttar ju i vanlig ordning runt)
Dessutom har jag varit och handlat.
Främst ketchup och fredagsgodis. Och inget av det äter jag själv.
Nu har jag tinat lax och förberett middagen.
Lyxig sallad med ruccola och Västerbottensost.
Crème fraîche-täcke till laxen.
Och så egen kokt potatis till det.
Plus en lång baguette.
Bara att sätta sig till dukat bord.
Som vanligt.
Jo, markservice är jag bra på.

Eller nå. Handla är förstås lika svårt varje gång.
Trots att jag hade stöd av min Hälsans-vän L glömde jag köpa potatis.
En av typ tre saker jag behövde.
Men det här med att laga maten funkar faktiskt bra. Lite som terapi nästan. Snäppet under korsord.
Herr B hamnade i en diskussion om middagsmat på sitt jobb härom dagen.
De flesta verkade äta halv- eller helfabrikat.
Liksom slänga i sig maten i farten.
Men det gör inte vi.
Och det är jag faktiskt stolt över.

Ett ljus i mitt miserabla mörker.
Ha ha.

3 kommentarer:

  1. Pappa är också kräfta. Med tanke på horoskopet i ditt förra inägg. =) Jag ska vara språkrör åt honom i morgon på ett möte.

    ja det är förvånansvärt mycket halvfabrikat i stugorna. Kan man laga och ser matlagningen som terapi så går det an. För mig är det också så. Men ibland blir det bara skit, som igår, Pluto fick koka makaroner och steka korv själv. Jag sov i soffan. Det kommer också surt efter. Inte från Pluto utan från mig själv.

    Visst ska familjen vara glada att de har en så bra Bullmamma. =) Världens bästa.

    SvaraRadera
  2. Klart de ska vara glada :-) Hos oss är det lite hälften-hälften med halvfab och bakat/lagat från scratch. Jag kan till exempel baka kanelbullar som folk slåss om på bokcaféet, men mina söner vill ha Pågens kanelgifflar. Och en hatar hemlagade köttbullar medan en hatar Mamma Scan. Hur man än vänder sig...

    SvaraRadera
  3. Nollfabrikat, en dröm! Här turas vi om att laga mat och förutom våfflor och pannkaka som sonen gör egen smet till är det nog bara jag som faktiskt lagar mat från grunden, men jag har egentligen inte tid till det... Mycket hel och halv blir det och det är faktiskt varken särskilt nyttigt eller gott...

    SvaraRadera