bild

bild

söndag 9 september 2012

Husmorsskola

Lektion 1:
Lägg dig inte och sov i flera timmar om du stoppat in revbensspjäll i ugnen.
De blir små, knapriga och torra då.

Inte blev jag piggare heller.
Och rimligt nog gällde det även min bättre hälft som inte sov.
Så vi gjorde en tidig kväll.
Är jag piggare idag då?
Eeh......Äh, strunt samma.

Sällan har jag väl gjort så lite under en helg.
Knappt träffat en kotte heller.
Men det är väl också rimligt att göra så när måndag och fredag är mina mest arbetssamma dagar.
Antar jag.
Egentligen borde jag kanske leva så att jag får så lite input som möjligt.
Nej, hehe - jag menar förstås lagom. Normalt.

Förresten tror jag att barnen behöver det också.
Lilleman hoppar omkring naken i vår säng just nu.
Han säger att han inte behöver klä sig för att han är ledig på söndagar.
Och den aktiva 12-åringen som nekades sovkompis efter en lång fiskedag ute på en ö i havet gick istället och lade sig strax efter nio.
Nä, alla behöver nog slappa ibland.

Nu gäller det bara att klura ut ett sätt att lära mig att slappa inne i skallen också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar