bild

bild

onsdag 5 september 2012

Veggo

För att vara begåvad med en så pass hög intelligens som jag är...
Är jag väldigt dum...

I natt blev jag överfallen av en galen valp. Och han är verkligen galen. 14 kilo som hoppar i sängen, slickar i ansiktet och biter i öronen.
Så jag stoppade tillbaka honom i buren.
Just när jag hade lyckats somna om kom han igen. Den här gången med något som kändes som fyrfotahopp på min mage.
Så jag stoppade tillbaka honom i buren.
Tredje gången jag halvsovandes skulle göra det efter att Nestor hade väckt 6-åringen invid mig registrerade jag att burdörren var stängd och reglad. Liksom de föregående gångerna. Inte förrän då kom jag på att han pressat sig ut genom en öppen sidodörr.
Haha.
Och: inte så haha. För jag har sovit som en kratta.

Han kände sig väl ensam förstås. Eftersom 15-åringen hade tagit Ferry med sig ut i bunkern. Annars sover alltid herrarna ihop.
Buren är högst nödvändig eftersom Nestor annars skuttar omkring hela nätterna och är uttråkad. Försöker väcka oss, biter sönder leksaker och bajsar i hallen.
Freudan sov också i bur en kort period. Av samma anledning. Så jag hoppas att vi nu kan fixa till herr Nestors dygnsrytm.

Hm. Jag kanske också skulle sova i bur förresten...

Idag har jag inget på agendan. Tror jag. I alla fall om det är onsdag? Måste kanske ta reda på det.
Jo, just det  - jag ska tydligen ut och plocka svamp. Men det är lugnt. Ingen stress alls att gå omkring i skogen utan tider att passa. Ja, kanske lite stress förresten. För antagligen kryllar det av älgjägare. Men jag har inget problem att klä mig i bjärta färger, haha. Och jag får ta med mig ett par hundar för att skälla bort imaginära björnar.

Dessutom blir det lugnt när jag kommer hem. 15-åringen ska nämligen laga middag. Någon slags pasta med körsbärstomater och pesto. Han är riktigt taggad. Har redan ställt fram mixern för att ordna peston.

Det passar bra med vegetariskt. 6-åringen såg Miljöhjältarna på Bolibompa igår. Det handlade om vilken belastning det är för miljön att vi äter så mycket kött. Och så var det en kille som fick prova på att äta vegetariskt en vecka. Programmet slutade med att killen bestämde sig för att skippa kött en dag per vecka. Så nu är 6-åringen helsåld på idén. Tydligen ska vi äta tacos med sojafärs på fredag också.

Han är rolig min näst yngsta son. Surfar runt på Bolibompas hemsida och ser varenda allvarlig dokumentär. Häromdagen hade han en lång utläggning om hur jobbigt det skulle vara att sitta i rullstol och hur glad han är att han slipper. Jojo, perspektiv redan vid så unga år. Jag tackar jag.

Man skulle ha en dos av det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar