bild

bild

fredag 7 september 2012

Frost

Tja, då kickar vi väl igång fledan då!

Jag gjorde det genom att vakna med enormt svullna händer och igenkorkade ögon.
Har ingen aning varför.
Vaknade också till en frostbiten gräsmatta.
Har ingen aning om varför i det fallet heller.
Det är ju fortfarande sommar.

6-åringen hade lite problem med sin vegetariska kost nu på morgonen.
Det serveras nämligen korvstroganoff i skolköket.
Men så kom han på att han kunde ta sås, ris och sallad.
Ah, det börjar spåra ur.
Idag ska han ju laga veggo-tacos.
Några av brorsorna försöker fly fältet, vilket är lite tråkigt.
Jag menar, han är ju verkligen engagerad så visst måste vi bjuda till.
Men vi kompenserar dagens köttbrist med en maffig grillmiddag imorgon.
Klimatkompenserar alltså.

Jag ska till Hälsans.
Trots att jag är lite Sobrilbakis.
Men jag har ändå terapi efter lunch så det är ingen idé att dra täcket över huvudet.
Kanske borde jag tvätta håret?
Om det går med de här stela labbarna förstås.

Kvällen ska ägnas åt att vänta på att hämta 12-åringen hos flickvännen.
Dessutom skulle de på vift i ett för mig okänt samhälle.
Han blev otroligt sur när jag tvingade honom att ta reda på adresser och annat.
Men hur det nu än är...
Så är det bättre att ha en jobbig förälder som lägger sig i än en som inte gör det.
För det vet jag av egen erfarenhet.
Haha. Bli allt det dina egna föräldrar inte var....och gör andra, helt egna misstag på vägen.

Nej, hårtvätt var det.
Eller, äh - nu hinner jag inte.
Såå syynd.

1 kommentar:

  1. Det är förmodligen bara bra att inte hinna tvätta håret...för miljön alltså. Så har du klimatkompenserat för en korv eller två. Påminn sonen om att det inte är ett miljöbrott att äta odlad fisk och ekologisk kyckling.

    SvaraRadera