bild

bild

lördag 29 september 2012

Göra allt på samma dag

Familjen Annorlunda har en tendens att dra på sig hektiska lördagar.
Så ock idag.
Bärrensning, syltning och saftning under morgonpasset.
Skura kylen, renbädda, dammsuga, tvätta osv under förmiddagspasset.
Ja, med hjälp av industridammsugarens ägare herr B förstås.
Sedan drog vi till stan och köpte allt från tv-bänk, element och gympadojor till lördagssnacks och hämtpizza. För att inte tala om en högst nödvändig manick för att känna av var reglarna i väggar sitter.
Nu åkte B för att skjutsa omkring på några grabbar.
Och jag liksom...tvärdog.
Som jag i vanlig ordning gör när vi har "en lördag utan ett smack inbokat".
Eftersom jag är så nervklen (veckans ord) vill jag oftast inte boka in så mycket i förväg. För att inte förta mig och jaga upp mig.
Men det är fasen enklare och lugnare med middagsgäster än att ränna omkring som ett skållat troll.
Därför ser jag fram emot en stressfri kommande helg då vi ska ha parmiddag (hehe) med goda vänner i grannbyn.
För inte ställer man sig och skurar kylen en sån dag.
Nå.
Kvällen känns i alla fall kravlös.
Äta ostkrokar och slötitta på ett nytt avsnitt av Grimm tillsammans med nästintill hela familjen.
Och så ska jag försöka hålla liv i brasan här i biblioteket.
Om jag orkar.



1 kommentar:

  1. Nervklen, det är jag med. Så idag har jag bara legat i sovrummet med min sjuka katt och hävdat att han behöver mitt sällskap för att bli bra... Helar med hjälp av kärlek. Nervklen kärlek, men ändå kärlek...

    SvaraRadera