bild

bild

tisdag 18 september 2012

Lönsch he?

Idag hade jag tänkt tvätta håret.
Men med det här svullna ögat kan det väl kvitta.
Jag brukar skoja om att det är utsidan som räknas för mig som har en trasig/sjuk/trött insida.
Så detta är verkligen katastrof.
Nåja. "Bara" Hälsans, terapi och föräldramöte idag. Det är ju inte som att jag ska träffa nån. 
- Få se nu...Vem var det som var Holgers mamma?
- Mäh, det var ju hon med konstiga ögat ju.

Annars har jag faktiskt sovit.
Inte helt självklart eller ens särskilt vanligt.

Dagens horoskop för Kräftan:

Din koncentrationsförmåga är lite i avtagande, och du bör kanske försöka plocka fram lite mer självdisciplin.

Ja, vad säger man?
Stor humor. Svart, men stor.
Eller så är det så enkelt som att jag trots allt ska tvätta håret.

Nä hörrni....Den här veckan.
Bara att sitta i ett knökfullt väntrum på lab en hel förmiddag hade räckt.
Åh, förresten,
Så fick jag en insikt när jag satt där:
Att man behöver inte prata med varenda farbror som köar för sina waranprover.
Faktum är att man inte behöver prata med nån alls som man inte känner ifall det tar energi.
Fin insikt va?
Att leva som man lär är dock en annan sak.
Men det kanske kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar