bild

bild

torsdag 20 september 2012

Bättre

Jag minns när jag började blogga.
På den portalen hade folk(!) helt vansinniga rubriker för att locka in läsare.
Så gör inte jag.
Uppenbarligen.
Haha.

Men jo - det är bättre i mina vagliga ögon idag.
Det känns heller inte som att jag har feber.
Så lite kantarellspotting ska jag nog orka med.
Och idag är det lille Ferry som får följa med för att äta blåbär och varna för imaginära björnar.

Jag ska också sno ihop en present till kära E som har fått en fraktur på en ryggkota och tvingas ligga och stirra i taket hela dagarna. Stackars, stackars henne. Det får bli ett par böcker, några doftljus och lite kex och ost. Blommor brukar jag låta bli. Jag tycker det är lite begravningskänsla över det.

12-åringens Ung och O-Bortskämd håller i sig.
Redan tidigt i morse hade han packat inför sin fisketripp och lagt allt i bilen.
Nu ska man väl inte ropa hej än, men visst verkar det som att han satsar på förbättring.
När han fick pengar med sig till pizzamiddag tyckte han att det var helt rimligt att jag då ville ha en motprestation i form av barnvakt.

I övrigt är det nyinvigning av "mitt" Willys idag. Bra priser på helgsmarresmarr men framför allt slut på ombyggnadsröran. Fint. För jag tror att la familia tröttnat på att äta konstig mat jag köpt med mig när jag gått vilse bland hyllorna.

Jo. Min svärmor fyllde ju jämnt igår. För tillfället är hon på annan ort så vi ska fira henne på lördag. Nästan alltid när någon har fyllt år har Nettan styrt upp kalasande och presentande. Haft idéer och stått för inköp. Den här gången lät jag medvetet bli. Inte för att jag inte tycker om min svärmor, men för att hon rimligtvis med tre egna barn även har andra som tycker om henne. I slutändan blev det så att herr B köpte egen present. En rätt så bra grej också. Nyttigt för alla inblandade - inklusive mig - att lära sig att det funkar ändå. Jag ska bara göra ett fint kort och kanske köpa en liten bestånde present istället för en blomma (se stycket om kära E). Det får räcka.

Nej, dags att torka bort kladdet ur ögonen och vända tunikan rätt väg. Och förstås lära Ferry att attackera björnar genom att hugga mot halsen.
- Men hallå?! ATTACK sa jag ju!

2 kommentarer:

  1. Jäklar vad förvånad den björnen skulle bli :-D

    SvaraRadera
  2. Ääääääh.. orka bry sig liksom..... *L*
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera