bild

bild

tisdag 11 september 2012

Falafelfilosofi

Dagens horoskop för Kräftan:

Försök kontrollera din nuvarande rastlöshet. Får du bara vara ifred bör du kunna uppnå ett mål du ställt upp för dig.

Ha ha ha.
Say no more liksom.

Igår proppade jag till väderpratarna på Hälsans. Rejält.
Men dock...
Så måste jag skriva att det är bisarrt varmt idag.
Mörkt. Regntungt. Men varmt.
Igår var det så kallt att jag tog långbyxor. Men så igår kväll när jag var ute med hunden var det plötsligt varmt och fuktigt.
Skumt.

Säg ingenting till de stora barnen, men idag blir det veggo igen.
Jag har köpt färdigmat. Tänkte att 6-åringen himself ville vara med och "laga". Men jag vet inte om han börjar svikta i sin övertygelse. Igår hade han visst ätit grisgryta på skolan. Sa han och ryckte på axlarna. Och så åt han/vi köttkorv och stuvad potatis till middag. Men, men - bara vi undviker att äta kött från pruttande kor så.
Nå. Det blir lite av varje till middag. Falafel, grönsaksvårrullar och våra vanliga sallader. Antagligen kommer ingen att sakna köttet.

Annars är det en vanlig terapi-Hälsans-tisdag.
Känns ärligt talat motigt.
Och går stick i stäv med horoskopets budskap om att jag borde få vara ifred.
Men jag kan ju i alla fall spela min nya samlingsskiva med Lisa Ekdahl i bilen.
Å. Apropå musik. Så "råkade" jag visst bestämma med en kompis på det där jäkla Facebook igår att vi ska gå på konsert. En hyllning till LeMarcs 25 år som artist, fast med lokala musiker. Jättetrevligt. Och jag träffar förstås herr M alltför sällan. Men konsert? Antagligen kommer öronpropparna att försvåra samvaron under kvällen, haha.

Nej, nu måste jag rappa på. Bara för att rubba mina cirklar har terapeuten tidigarelagt sittningen med en och en halv timme. Viktig stresshanteringsträning. Lita på att det kommer att bloggas om hur det gick ;)

1 kommentar:

  1. Om jag lyssnar på mer än två Lisa Ekdahl-låtar så blir jag så irriterad på hennes lilla läspning att jag måste spela Metallica :-) "Du e en schaaaaga alltför god för att vara sann!"

    SvaraRadera