bild

bild

måndag 1 oktober 2012

Rivstart

Hela familjen Annorlunda var visst på krigsstigen i morse.
Skönt att de åkt tycker jag.
Jag har annat att lägga min koncentration på.
Till exempel att lyckas med hat-tricket att passa följande tider:
Hälsans Trädgård
Dejt med ryggskadade kära E
Hämta 9-åringen på skolan.
Men än ser det lite sisådär ut på den fronten.
Jag menar, för att ro allt i land måste man väl bland annat kanske klä sig och äta frukost.
Och helst NU! eftersom jag förväntas åka om en tjugo minuter.

Äh.

Dagens horoskop för Kräftan:
Du är inte till freds med något du gjort, och kanske skulle det kännas bättre om du tog om det från början!

Hm. Ja. Det mesta liksom. Som vanligt. Men knappast unikt just för Kräftan just idag.
Tur jag inte tror på horoskop.
Och vad ska de vara så negativa för?
Världen skulle må mycket bättre av gladare horoskop.
Positiva självuppfyllande profetior.

Ah, det är visst oktober idag!
Kanske borde sluta envisas med att det fortfarande är sommar och ta på mig långbyxor och strumpor?
Och nu kände jag just att jag tror att jag känner någon som fyller år idag...
Å. Get a grip människa!
Och sluta förresten att sitta vid datorn när du inte har tid!

1 kommentar:

  1. Jag tänker INTE börja med strumpor än, när tårna är blåa kanske jag börjar fundera på det...

    SvaraRadera