bild

bild

måndag 29 oktober 2012

Hackat och malet

Jag är ju lagd åt det hållet att det ska hända nåt hela tiden.
Från grunden lagd. Alltså mitt friskjag.
Så har jag alltid varit.
Och är fortfarande.
En bortslösad tråkig dag gör mig rastlös och ledsen.
Men det är inte alltid mitt sjukjag håller med.
Innerst inne tror jag att sjukjaget faktiskt vill vara torktumlarluddg och vila sig i form.
En ständig konflikt.
Idag blev det varken hackat eller malet.
Och då blir jag lite förvirrad.
Jag vet faktiskt inte om jag tagit tillvara på den här dagen.
Skött om den, närt den, bejakat den på bästa sätt.
Jag skulle mysa med en brasa...men den slocknade.
Jag hjälpte 12-åringen och en 13-åring med en kladdkaka...men den blev superbränd.
Jag dammsög...före bakningen.
Jag försökte veckohandla med en 15-åring som bara ville ha nudlar, och kom hem med...?
Jag tog fram rester till middagen....och råkade slänga sånt som skulle vara kvar.
Jag försökte torka valpkräk ur vår säng för att herr B inte skulle bli galen...men, nej.
Ja, och så vidare.
Varje ansats har har liksom halvblivit.
Om jag räknar dagen i låta-bli-att-tappa-sugen-poäng blir den väl kanske just så pass godkänd.
Räknar jag den i effektivitet kommer den inte upp i samma poäng.
Torktumlarluddgrå har den väl varit på sätt och vis och lagom aktiv och så. Men vilat mig i form har jag knappast gjort.
Äh.
Haha - shit pommes, jag har visst just upplevt en vanlig dag!

1 kommentar:

  1. Gahh, jag tror att det där är en anledning till att vi blir sjuka. Mitt NORMALA jag kör på i 120 km/timmen konstant, men jag har lärt mig att även när jag går på halvfart presterar jag mer än de flesta. Men det blir ju bara så jäkla tråkigt att puttra på i 60....

    SvaraRadera