bild

bild

tisdag 16 oktober 2012

Kapa måsten

Vad sa jag?
Hm...terapi....fotokurs...utvecklingssamtal....
Var det inte nåt mer?
Jo, just det: packning inför Stockholmsresan imorgon.
Shit.
Måste nog ta bort nåt.
Tuvär blir det i så fall den roliga fotokursen.
Vuxet va?
Att plocka bort det roliga och ta sig i kragen med resten.
Suck.
Dessutom är det 15-åringens självpåtagna matlagningsafton idag.
Även om han gör det mesta själv (i konstig ordning) så blir det nog svårt för mig att få vila.

Och så måste jag nog tvätta håret dessutom.
Det var nog så knasigt redan igår. Men då fick jag för mig att gå utanför min comfortzone och stajla lite. Med ungarnas pulver. För att få volym. Ha ha. Som om jag behövde det. Så det slutade med att jag satte upp håret i två pippilotter. Idag ser jag ut som hejkomåhjälpmig. Förstås.

Gaah! Nu är det tre hundar som brottas mellan mina fötter! 
Jag är verkligen förföljd hela tiden.

Nej, dags att rycka upp sig.
Det snöar ju inte åtminstone.
Enligt vädergrabbarna på 4 och 6 år skulle det visst det.
De hade verkligen sett fram emot att ta fram skidorna och snöslungan.
Plus att jag och 4-åringen ritat snögubbar på morgonkvisten.
Men hela 1.6 grader sätter förstås stopp för deras planer.

1 kommentar: