bild

bild

onsdag 24 oktober 2012

Symbolik

Haffad av polisen...
Järnvägskorsning...
Kompisar som fått barn...
Symboliskt värre i drömmarnas land.

Sex poliser á la DDR lindade in mig i sånt där avspärrningsband för att det tydligen var förbjudet att cykla utan strumpor. Det var obehagligt.
När jag skulle försöka fly upptäckte jag att jag var fast mitt i en järnvägskorsning med alla grindarna nedfällda. Panikslagen stod jag kvar och försökte räkna ut på vilket spår tåget skulle komma.
Ja, det där med bebisen hörde inte dit. Men det är ju förstås ett återkommande tema i mina drömmar. Det värsta var min avundsjuka. Jag läste lusen av mina vänner för att de var för gamla. Nämligen exakt lika gamla som min mormor och morfar var när jag föddes. Något år äldre än vad jag är nu...

Ah, kanske lika bra att låta sig väckas av telefonen va?

Eftersom jag satt uppe halva natten och tyckte synd om mig själv och löste korsord kände jag annars att jag var värd en sovmorgon.
Å. Förresten känner jag starkt nu att jag också är värd sushi till lunch.
Eller så är jag inte värd nåt alls och måste trösta mig med sushi.
Same, same - but different.

Nä. Jag ska rycka upp mig och ta Ferry med mig i svampskogen.
Sol och plusgrader idag. Eller åtminstone plusgrad.
Fast det bryr sig inte trattkantareller om. Huvudsaken att det tjocka frosttäcket är borta så att de går att hitta.
Och björnarna. Borta alltså. Jag räknar kallt med att deras sovklocka ringde när det snöade förra veckan.
Men Ferry klarar sig nog bra i ett björnmöte. Han har nämligen blivit som förbytt sedan han fick sin kemiska kastrering. Morrar och har sig hela tiden. Veterinären sa att hans beteende kunde förstärkas innan det vände så ska man nån gång råka på en bunt björnar är det väl läge nu.



1 kommentar:

  1. Jag fortsätter också att drömma övertydliga drömmar. Sådana man får vara både döv, blind och dum för att inte förstå. Det är faktiskt ganska irriterande nu, man kunde väl får vara ifred då man sover i alla fall.

    SvaraRadera