bild

bild

tisdag 23 oktober 2012

Olika strategier

Jag hade en tuff kväll igår.
Hur jag än vände och vred på tankarna kom de hela tiden tillbaka till dagens fotokurs.
Fullproppad med viktig lärdom till en en hängiven fotoamatör som mig skulle jag önska att jag orkade lyssna.
Och jag skulle förstås också önska att oförmågan att lyssna inte behövde betyda att jag är värdelös på precis allt. Att jag är omöjlig att rehabilitera. Att jag måste ligga kvar under den sten jag backat in under i tid och evighet.
Ångest, gråt och tandagnisslan varvades med oroliga drömmar och lättväckthet.
Förutom just vid 01-tiden då tydligen sov gott.
Det vet jag för det var då herr B för ovanlighetens skull vaknade av en mardröm...
Gick för att göra sig en nattmacka...
Och somnade sedan om.
Tänk så olika strategier man kan ha.
Hans var ju liksom oändligt mycket bättre.

Jojo. Fotokurs och terapi idag. Och som vanligt vill jag bara dra täcket över huvudet. Och lika mycket som vanligt är det svårt att göra det när man inget hellre vill än att bli rehabiliterad och fungera.
Men jag får väl helt enkelt ta på mig mitt nya halsband med texten Fånga Dagen som jag fick av en god vän igår. Jag hoppas - och tror - att det gavs med glimten i ögat. Men med både halsbandet och min uppkäftiga flamingo torde jag väl vara rätt skyddad mot motgångar idag? Kanske tar jag till och med på mig min rosa Carpe Diem tröja, ha ha.

I övrigt kan jag - för de som läste mitt inlägg om vanliga dagar - meddela att det var precis en sån igår.
För det är det väl när en tjockskallig 6-åring spräcker hela framrutan i en stor buss utan att ens få en skråma i pannan?
Hu. Jag vågar inte ens tänka på vad självrisken kan gå loss på. Men gissningsvis är det mer än vad hela min Stockholmstripp kostade.


Freja: Här är den. En suddig bild från igår. Flamingon ruggar nu och är inte så snygg i närbild. Undrar hur lång tid det tar innan den läkt förresten? Det röda runt om är en reaktion från tejpen. Det såg inte klokt ut de första dagarna. Jag har extremt känslig hud och tål inget sånt, så det lustiga är att själva flamingon inte alls har varit röd eller svullen.



1 kommentar:

  1. Det tar ca 10 dagar så är den färdigläkt om du skött den ef konstens alla regler...
    Ha en bra dag o tur huve´t höll !!

    SvaraRadera