bild

bild

onsdag 31 oktober 2012

Happy Halloween

Tydligen är det Halloween idag.
Utklädning på fritids och på dagis.
4-åringen har frågat mig en babiljon gånger om jag ska klä ut mig till prinsessa.
Vet inte varför. Och jag blir nästan lite putt.
Jag brukar förstås alltid vara häxa.
Måste upp och rota i förrådet efter grejer så jag kan pynta huset också.
Fast det är på egen risk.
Efter musfamiljens påhälsning i somras gick herr B bananer med musfällor där inne.
Det är annars alltid kul att botanisera bland säsongsgrejer.
För jag köper ju alltid på rea efter säsong.
Jag tror att jag har en ljusslinga med pumpor som jag köpte för lite och ingenting.
Bland en hel massa annat.
Och dödskallegirlanden till matrummet är en gammal trotjänare.
Få se om jag lindar in allt i spindelväv i år. Det är nämligen ett hell att få bort.
Ah, vad kul!
Halloween är den roligaste hög(?)tiden att pynta.
Gula kycklingar och tomtar där man ställer ett värmeljus mitt i magen är inte min grej.
Men stilren(!) spindelväx, massor med plastspindlar, svarta dukar och servetter är desto trevligare.
Och så hoppas jag att det hittar några ungar hit till obygden som man kan skrämma lite.
Tuvär är inte Bus eller Godis så stort så här i änden av en liten by utanför en större by, men några ungar finns det i alla fall.
Och så blir det skräckfilm med de stora grabbarna ikväll.
Kanske kan man spöka ut hundarna lite också...?
Åtminstone Freud. Ferry brukar bli förnärmad och Nestor är lite halvrädd för allt konstigt och okänt.
Freud går säkert med på att ha 4-åringens dödskallepyjamas på sig, hehe.

Jamen BUUUUUH! då.


2 kommentarer:

  1. Du kan väl vara Xena, warrior princess? Så blir det slut på tjat om prinsessor sedan :-D http://youtu.be/_dF3VTOcbuo

    Inget säger Halloween som en schysst bröstplåt och ett svärd...

    SvaraRadera
  2. Haha! Köööör på Åsas förslag, snälla?! :))
    Och menar du på fullaste allvar att du börjar bli klar med julklapparna????
    Suck!
    Å Kram

    SvaraRadera