bild

bild

torsdag 11 oktober 2012

En vanlig dag på jobbet

Å. 
Säkert en begagnad rubrik hos bullmamman.
Men dock.
Den är rolig.
När man inte ens går till jobbet.

Hur som helst har jag fikarast nu.
Och det är rätt skönt att vara själv i fikarummet.
Torsdagens morgonmöte blev nämligen aningen stökigt.
I vanlig ordning.
Antagligen för att Familjen AB tydligen kvoterat in alla som ville vara med i styrelsen istället för att kolla meriter och göra ett urval.
Dessutom är det tydliga brister i hierarkin.
Veton slängs in kors och tvärs och i slutändan vet man aldrig vad som blev bestämt.
Idag stod till exempel 9-åringens tid vid datorn på agendan.
En icke helt okontroversiell fråga.
Och på något sätt verkade det som att 9-åringen själv klubbade igenom ett minoritetsbeslut.
Trots att han rimligen borde vara jävig.
Arbetskläder är en annan het potatis.
Som vanligt jäser det hos gräsrötterna när garderoberna ligger i oordning och det inte går att sätta ihop en alltigenom enfärgad uniform.
I protokollet antecknades 4-åringens missnöje över (blå)mönstrade strumpor till blå tröja, blå byxor och blå kalsonger.
Plus att 6-åringens kavaj var försvunnen.
Övriga frågor som dryftades var bland annat fula ord, tandborstning, läxläsning och rastning av hundar.
Men efter att ha utsett mig själv till suppleant försökte jag kliva åt sidan.
Sådana frågor ska förstås lösas av behörig och kunnig personal.
Kanske en konsult till och med.
Men jag måste säga att förmånerna i Familjen AB inte går av för hackor.
Idag blir det ett besök hos psykvården. På arbetstid. Och allting betalt.
Jojo, jag kan också lägga in veton, ser ni.
Sedan har jag fiffigt och enväldigt suddat ut resten av alla måsten från min lilla rosa kalender (blyerts) och tänker lägga mig och vila.
För jag antar att kvällens stormöte blir intensivt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar