bild

bild

torsdag 14 mars 2013

Sveriges gränser

Idag ska jag på turné med bästaste fru L.
Lunch på stan och lite catching up.
Om jag orkar tvätta håret.
Jag ser nämligen ut som ett penntroll.
Ah, dessa krav. Ha ha.
Nämen vet ni,
Jag är så tacksam och glad över att jag har vänner.
Trots att det är lite si och så (mest si) med min initiativförmåga nu för tiden.

Min 9-åring - ståuppkomikern - undrade i morse vem som egentligen upptäckte de röda strecken.
- Vilka streck?
- Sveriges gränser förstås. Nån måste ju ha snubblat över dem.
Häpp!

Igår hade vi celebert och ovanligt besök av svärföräldrarna.
Jag var helt slut efteråt.
Av att komma ikapp och berätta vad som hänt i Dårhuset sedan sist.
Dessutom låter det väl aningen galet när man komprimerar det.
Sedan hjälpte jag 15-åringen som har hemprov i genetik.
Efter det dog jag.
Vi såg en hårdkokt gangsterfilm med Sean Penn i lösnäsa(!).
Det var väl ungefär allt jag fattade.
Efter halva filmen tog jag en insomningstablett.
Faktiskt har jag sovit rätt bra i natt.
Knasiga drömmar i vanlig ordning, men som sagt: det betyder ju att jag verkligen har sovit.

Och utvilad ska jag verkligen försöka använda energin till det jag har lust med.
Inte sätta igång med nåt storkok eller damma bokhyllan.
"Bara" åka till stan och äta lunch och sedan lägga mig och vila.
Och herr B får steka korv till middag.

1 kommentar:

  1. Allvar... Sean Penn kan verkligen inte behöva en lösnäsa.

    SvaraRadera