bild

bild

fredag 15 mars 2013

Röjar-Ralf

Fredagsmys med småtrollen.
Godis, saft, frysta hallon och filmen Röjar-Ralf.
Vi vuxna tyckte att den var rätt kul men som vanligt tröttnade 4- och 6-åringen efter en knapp timme.
De drog då fram sminkgrejer och gick bananer på både sig själva och pappa och mamma.
Jag har grå ögonskugga runt hela huvudet och en svart lång mustasch.
Herr B ser än värre ut.
Det blir roligt när vi ska hämta 12-åringen hos flickvännen senare ikväll, ha ha ha.

Idag har jag förärat 15-åringen med en ybersöt eldbuksalamander.
Tydligen ska den (hen?) heta Görgen, av nån anledning.
Men han blev glad (15-åringen alltså).
Och salamandern är söt.
Förutom när den gjorde ett utbrytningsförsök och jag skulle fånga upp den utan att bryta något stackars ben på den. Då skrek jag visst lite.
Ah, det är kul med djur!
Har jag sagt det förr kanske...
Upplyftande.
Av-torktumlarluddgrånande.
Levande.
Hoppas att 15-åringen tycker likadant bara.
De kan tydligen bli rätt gamla, de rackarna.

I övrigt är jag tröttröttrött.
Låg länge.
Har försökt slappa.
Försöker slappa.
Hoppade över att göra middag.
Det blir nog en tidig kväll.
Lika bra det.
För imorgon smäller det.


1 kommentar:

  1. Eldbuksalamander. Aldrig hört talas om. Men fin. Mamma skulle ha gillat den, hon är galen i tocka dä kräldjur.

    Härligt med smink. =)

    SvaraRadera