bild

bild

torsdag 28 mars 2013

Svammel i kvadrat

Sex rör blod på bara ett stick.
Fantastiskt.
Förresten har jag haft en rätt så fantastisk dag även i övrigt.
Det var så mycket kärlek på Hälsans.
Och mycket köra ner fingrarna i härlig jord.
För att inte tala om en fantasifullt dekorerad gemensam påsklunch.
Sedan åkte jag och fina E för att handla påskgodis...
Och ramlade då på herr J som var på Hälsans tidigare.
Vi fick en upplyftande eftermiddag tillsammans då vi strosade omkring bland allt folk.
Både med flams och allvar.
Och jag bokade in en fikadejt med J till veckan.
På Rusta hittade jag några tv-spel med 75% rabatt.
Ifall det blir dåligt väder till veckan alltså.
Sedan landade la familia på gården en minut efter mig.
Så nu har alla påsklov.
Ikväll blir det godisfrossa serverad i det stora gröna papiermachéägget som herr B gjorde till mig för hundra år sedan.
Sedan följer ett intensivt påskfirande följt av 16-årskalas innan vi varvar ner till veckan.
Förhoppningsvis.
Nu är jag hur som helst tröttröttrött efter en hektisk men givande dag.
Men samtidigt känner jag att jag kanske har en framtid trots allt.
Och det är minsann inte varje dag jag känner så.
Fint att ha det på pränt också.
Så jag kan gå tillbaka och kolla när sugen är borttappad igen.

Och kvällen?
Ja, tackar som frågar.
12-åringen sover borta.
Vi andra ska se ett avsnitt av Arrow och sedan ska jag och herr B förstås se slutspelshockey.
Och lite vin.
Nä, inte se på vin utan dricka det.
Annars vore det ju helt absurt.
(Roli ja ä)
Imorgon ska vi till fruarna T och D på kafferep.
Så betoningen ligger väl på liiite vin kvällen före då.
Men dock.
Måttfullhet är en dygd.
Och små smulor är också bröd.
Ah, nu tänkte jag skriva ett ton dumma talesätt men kom av mig när jag började fundera på det första.
Varför är måttfullhet en dygd?
More is more heter det väl nu för tiden?
De sju dödssynderna gäller väl inte oss buttra lutheraner?
Frosseripunkten faller därmed bort.
Nej, jag pratar inte vin längre.
Gud bevars.
Men i övrigt.
Å vad jag svamlar.
Jag menar bara att man tydligen ska gå all in i alla lägen nuförtiden.
Shoppa mer, äta mer, träna mer, åka längre på semester, inreda mer...
När jag var barn shoppade man inte. Man köpte bara det som behövdes.
Till exempel.
Nu spårar vi ur i allt vi gör.
Hm. Det här resonemanget går tydligen inte åt det håll jag tänkte.
Nu låter det visst som om jag förespråkar vin morgon, middag och kväll.
Hehe.
Nej, det var talesätten jag ville angripa.
Det finns så många man inte ifrågasätter.
Förresten är små smulor inte alls bröd.
En rejäl u-båtsmacka däremot...
Då kan vi snacka.

1 kommentar:

  1. Jag tror att det bara är vi outsiders som tycker more is more... Patrasket, liksom... Om det ska vara fiiiint är är det less is more och nu för tiden även downsizing... Men inte downsixing patraskvägen, inte för att man faan inte pallar kapitalistsvinens utsugning. Nej det ska vara downsizing i fräscht renoverat fiskartorp på Liiiiidingö, i nystrykta kläder i ekobomull, och med barnflicka till barnen och det är naturligtvis bara de som har ett jobb som de kan sköta hemifrån och ändå håva in kosing... Hmm, nu blev jag allt lite arg tant igen...

    SvaraRadera