bild

bild

söndag 26 februari 2012

Rensa i röran

Min favorithobby.
Sorgligt nog, ha ha ha.


Och man har verkligen tillfälle att utöva den ofta när man bor trångt med storfamilj och är gift med en man som är lika dålig på att hålla ordning på papper och viktiga saker som en själv.
Hittills har jag bara fyndat två frimärken men jag litar på att det dyker upp större fynd under dagen.


Just nu är det stora skrotlådan i min ärvda chiffonjé som får sig en omgång:


Bruksanvisningar till manicker som hamnat på soptippen för flera år sedan...
Grunkor som man glömt vad de ska användas till...
Recept...
Nekrologer och andra urklipp...
Papper på min examen och yrkeslegitimation...
Los pasaportes...
Foton...
Dopljus, dopsmycken och identifikationsband från BB...
Och se på tusan: en gammal digitalkamera, en hårddisk och en stor visare till Moraklockan.
Bland annat, bland annat, bland en jäkla massa annat.


Ah, nu vet jag vad ni tänker: Har ni bara EN skrotlåda?
Svar: Eh, NEJ!


To be continued...........




En tavla broderad av 11-åringen. I dagis eller förskoleklass. Alla andra gjorde vanliga gubbar, men han fixade dit extra armar.

1 kommentar:

  1. En sån konstnär.. :)
    Låter som mitt helvetesskåp.. Rensade ju i den innan jul :D
    Det var kul att gå på elithockeyn i tis, växjö vann m 4-1 mot modo. Kunde varit 6-1 men 2 mål vart bortdömda.
    Hockey är ju ett spel jag fattar, jag kan läsa spelet, vilka som ligger på, vilka som skapar flest chanser osv. Bara 5 spelare att hålla reda på o så är det mål när det är mål. El typ iaf.. :)
    Ha en bra dag!!

    SvaraRadera