bild

bild

fredag 20 september 2013

(bajs)korvfredag

Jahap.
Avbokade lunchen med herr J.
Igen.
Stackarn.
Eller, nä förresten - man ska inte överdriva sin egen betydelse. Vad är det som säger att han inte har det roligare utan mig?
16-åringen är hemma med hjärnskakning efter en krock rätt in i gympasalsväggen igår.
Så vi bestämde oss för att sova.
Något som gick lite sisådär för oss båda.
När jag äntligen lyckades somna om i morse drömde jag hemska mardrömmar.
Tydligen hade jag gått med på att medverka i nån slags dokusåpa á la familjen Annorlunda.
Och när producenten (för övrigt Alan från Två och en halv män) kom och visade bilderna hade de klippt ihop allt till oigenkännlighet. Jag protesterade på alla sätt jag kunde men avsnittet visades ändå och soc kom och tog alla barn.
Nä, då är man hellre vaken.

På agendan idag står att åka till grannbyn för att hämta ut mitt paket från Panduro.
Och för all del för att köpa korv.
Av någon bisarr anledning har jag visst lovat 13-åringens flickvän att laga hennes favorit Makaronipudding till middag.
En fredag? Hahaha.

Innan jag går och lägger mig händer det att jag sent på kvällen ser en fantastiskt rolig komediserie som heter Skenet bedrar. Eller Keeping Up Appearances, som original. Och en mycket bättre titel. Seriens huvudperson är Hyacinth Bucket som gör allt för att uppfattas som rik och belevad och försöker hela tiden nästla sig in de fina salongerna. Det värsta hon vet är när folk inte respekterar att hennes efternamn (numera) stavas Bouquet och uttalas på franskt vis.
I alla fall, igår kväll sa hon ungefär så här:

- Jag avskyr alla sorters snobbism. Och folk som går omkring och tror att de är bättre än andra förstör ju bara för oss som verkligen är det.

*fniss*

2 kommentarer:

  1. Hahaha, jag avskyr oxå de där som ska verka finare än de är som gör att ingen upptäcker att det är jag som är fin! Pack! ;-)

    SvaraRadera