bild

bild

torsdag 26 september 2013

Shop til´ you drop

Efter en tripp till grannstaden Piteå och ljuuuuvliga Dollarstore är jag rätt mör.
Gråtfärdigt mör faktiskt.
Har försökt lägga mig och vila säkert tre, fyra gånger.
Men lyckas inte få mig ända ner mot madrassen.
Kanske är jag statisk eller nåt, men det känns som att jag svävar en bit ovanför.
Och så detta telefonelände dessutom.
Vägrar konstant att svara.
Men därmed inte sagt att jag inte registrerat vilka det är som vill mig nåt.
För en stund sedan gav jag upp.
Började med middagen istället.
Öste på en libanesisk krydda på kycklingköttbullar och tänkte göra nåt slags kebabaktigt med pitabröd.
Men precis som doften från kryddan nådde näsan kom jag på varför jag så sällan använder den.
Den stinker nämligen uteslutande av kanel.
För att rädda spektaklet öste jag på minst lika mycket av min kära spiskummin...
Bara för att upptäcka att jag tagit kanelburken invid istället.
Ridå.
Vad ska jag ge mig på att sabba nu då?
Uppackningen av diverse braatthasaker är liksom nog sabbad redan som den är.
Det är grejer överallt här.
Rengöringsmedel, värmeljus, ullsulor till kalla höstskor, diskborstar, snacks till helgen (som inte ryms i mitt vanliga gömställe)(snacksen alltså, inte helgen), julklappar och födelsedagspresenter som ingen får se....
Blä.
Korsordet som jag försökte mig på när jag kom hem är också sabb.
Ett av mina favoritkorsord som brukar ta en stund att lösa men aldrig, aldrig lämnas fel- eller olöst.
Kanske lika bra att se till att färga ögonbrynen en sån här konstig dag.
Jag menar, i vanliga fall har jag ju alltid utopiska illusioner om att det ska bli som jag vill.
Så det skulle vara rätt skönt att veta att på förhand att det bara blir halvgjort och jävligt.
Ha ha ha.

Nej, jag ska rycka upp mig. Dollarstore är ju faktiskt kul.
I alla fall om jag kunde låta bli att vara så mycket jag när jag går runt där.
Jämför priser i skallen.
Har en lista med grejer jag behöver.
Spanar efter roliga saker att ge bort.
Osv.
Den energin har jag ju uppenbarligen inte råd att ge bort som läget är.

Men imorgon...(hört den förr kanske?)....
Då ska jag:
1. Sova
2. Dricka kaffe med min vän herr J.
3. Steka entrecôte.
Och inget mer. Verkligen inget mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar