bild

bild

lördag 14 september 2013

Stabilt mannen!

Ibland önskar jag att min blogg handlade om nåt annat än mig.
Att jag bara hade lust att slänga ut en dagens outfit eller funderingar kring ett allmänt ämne.
Haha.
Men varför göra det lätt för sig när det är så lätt att göra det svårt?
Liksom.
Kanske ändå borde skaffa mig ett sorglöst bloggalterego...
För att lätta på lättsamhetstrycket.
Närå.
Det får jag nog av på fejjan.
Jag antar att vissa vänner där undrar vad jag pysslar med.
Men det skiter jag i.
Jag menar, jag undrar ju hela tiden vad de pysslar med.
De som i de friska alltså.
Nå.
Dagen idag har gått upp och ner.
Som vanligt.
Vissa stunder har jag nöjt mig (nej, inte varit förnöjsam. Det är en helt annan sak).
Medan jag vissa stunder har sjunkit så djupt att jag inte sett nån möjliget att ta mig upp.
Tidernas värsta hyss av småtrollen...Bästaste helgen löst inbokad med finaste V...Känslan av att tappa alla bollar på samma gång...En nästanröd tomat i växthuset....Trötthet över familjeskrik och skrän....Klarat femuggliga korsord....Hatat mig själv....Ätit svenssontacos....Rengjort tvättmaskinen....Epilerat varulvsfingrar....Dissat omgivningen....Pysslat...Späkat mig själv för att jag inte blev klar...osv i all oändlighet.
Varför ska det vara så in i bängen svårt att bara vara?
Att bara göra ingenting och vila upp sig?
Vila från sig själv?
Vila från familjen?
Nöja sig?
Ah.
Ni vet.

Åkej. Skärpning.
Här kommer därför en dagens outfit utan kamera:
För stor rea-tischa i mörklila från Kapp Ahls halvaprisetrea.
Blå fotbollsshors från nån sportaffär på 80-talet.
Skitigt hår i spretig tofs.
Och monstruöst stora nattbindor.
Nähä. Det lyfte väl knappast upp va?
Ah, jag kanske verkligen behöver en annan cyberinriktning.
Med en käck, rolig och snygg layout.

Hur som helst har jag vunnit 90 kronor på att SAIK vann i elitseriepremiären.
Undrar om det räcker till nya fotbollsshorts?

1 kommentar:

  1. Jag skulle oxå behöva gööra ingenting... Svimmade idag av blodtrycksfall när jag /(tack och lov) redan satt på golvet och måkade element... förpassade mig därför till soffan och styrde familjen i renoveringen med järnhand. Jag borde nog sovit istället... Jävla piss-stress som slår ut mig direkt... Usch, det var inte meningen att ösa ut över dig, men jag vet ju att du känner till hur det är...

    SvaraRadera