bild

bild

tisdag 17 september 2013

Bilkörningsmeditation

Jodå.
Visst dog jag igår kväll. Stekte falukorv till middag och lät sedan herr B styra upp scouterna och läggning.
Idag är det riktigt motigt att ta sig iväg.
Och i vanlig ordning är det svårt att veta om bästa medicinen är att göra just det eller om det vore bättre att sova.
Äh.
Det är ju inte precis grottekvarnen jag ska till.
Och inte precis hela dagen.
Dessutom mår jag väldigt bra av att sitta ensam i bilen.
Särskilt när det är längs en okomplicerad E4.
Undrar hur långt jag kan ha till "mitt" bibliotek? Nånstans kring 2.5-3 mil, tror jag.
Helt kravlöst. Eller aktiv vila, som det också kan kallas.
Om jag inte tar med mig Ferry förstås.
Han blev rejält sur igår och smyger han omkring väldigt misstänksamt och registrerar att jag både har klätt mig och satt upp håret.
Ja, vi får väl se hur det känns när det är dags att åka.
Om en halvtimme. En HALVTIMME? Oh boy!
Nej, jag ska inte jaga upp mig.
*djupandas*
Förresten får jag ju vila resten av veckan.
Förutom...
Att jag ska handla och äta lunch med herr J imorgon,
Fira svärmor över en middag och hasta till föräldramöten (jo, i plural) på torsdag,
Så vet jag att det är nåt i helgen jag har glömt,
Plus ett besök i kyrkan på söndag fm.
Ha ha ha.

Dagens biblioteksoutfit: Svart volangklänning och syrenlila kofta(!).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar