bild

bild

måndag 16 september 2013

Zebran är ett randigt djur...

Och mina ränder går förstås aldrig ur heller.
Ett snabbt möte på biblioteket för att lägga upp mina tider inför hösten förvandlades på nolltid till både utfrågning, förslag på förändring och erbjudande om att damma alla hyllor.
Men jag måste ju ändå få poäng som sa åt personalen att ta mig i örat om jag blir för entusiastisk.
Hehe.
Ja, vad jag egentligen gjorde för intryck vet jag inte.
Men på gott och ont har jag ju bara ett sätt att vara, så man får gilla(!) läget(!).
Snygg var jag i alla fall.
Nytvättat hår, smink och en tjock bibliotekariekofta.
Lite spattig är jag dock. Körde i racerfart hem och bälgar nu i mig ännu mer kaffe efter en speedad tur kring ägorna för att rasta Ferry och titta till vaktlarna.
Antagligen självdör jag alldeles strax.
Men på ´t igen imorgon.
Då funderar jag på att bygga ut bibblan, klä ut mig till sagofe och gå runt i skolan och förtrolla alla barn med läsfeber, byta gardiner på kontoret och ja, läsa alla böcker jag tydligen har missat och sätta upp recensionerna på varenda hylla.
Mycket?
Nejdå. Betänk all tid jag sparar på att inte behöva tvätta håret.

Nämen, jag tror att det blir bra det här.
Äntligen nåt vettigt att göra.
Jag ska bara försöka behålla ett nu-perspektiv.
Tänka att här och nu är viktigt för att komma vidare.
Inte övertänka. Inte hoppa sju steg framåt.
Så det så.
Första dagen: check!
Gott så.




3 kommentarer:

  1. Jag blir bara så glad av att läsa att du faktiskt verkar ha hittat något som du själv vill. Vet hur otroligt mycket det kan kräva att komma så långt.. Och jag måste säga att det förmodligen är helt rätt kvinna på rätt plats!!

    Kramar <3

    SvaraRadera
  2. Bra om du blir en fe. Då kan du fea dig hit så man får äran att träffa dig. För det vill jag verkligen.

    SvaraRadera
  3. Åhh, bibliotek, lite avis är jag allt... Mitt drömställe!

    SvaraRadera