bild

bild

fredag 27 september 2013

Invasion av ohyra

Idag slåss jag mot allehanda kryp.
Ganska effektivt också, vill jag gärna inflika.
Men vad fan - för varje geting jag krossar dyker det genast upp två till!
Extra spännande när man är allergisk också. Och ensam hemma.
Jag känner mig nästan lite paranoid.
Som att de är ute efter mig.
Och paranoia ska man förstås ta på största allvar. För ni vet ju vad man säger:
Bara för att man inbillar sig att någon följer efter en betyder det inte att man inte är förföljd.
Nå. Någonting sånt.
Fruktflugorna är en annan läbbig historia.
Av och till i sommar har det seglat förbi några.
Varvid lättäcklade jag genast har slängt in all frukt i kylen och sanerat hela köket.
Tack och lov för hösten.
Tyckte jag.
Tills hela köket av nån outgrund-er-lig anledning var fyllt i morse.
Jag har gjort vinägerfällor, dammsugit upp ett antal, sprejat rengöringsmedel på ännu fler och sedan mosat dem. Ja, till och med rusat runt och klappat ihjäl dem i luften.
Hela köket är sanerat och fruktfatet desinficerat.
Och visst gav det resultat.
Tänkte jag när jag såg en ensam jäkel lite halvdrogad segla förbi.
Ähum.
Ända tills jag upptäckte att de inte alls bodde i fruktfatet utan i hamsterburen.
*krrrrrras*
Ursäkta, jag kom av mig. Var tvungen mosa en geting som krypande mot datorn.
Jamen, i en hamsterbur?
Som både är ren och fräsch och dessutom i total avsaknad av övermogen frukt.
Men hur som helst blev det förstås mer sanering.

Ja. Så kan man få en fredag att gå.
Nu väntar jag på herr J.
Och för all del på att la familia ska börja droppa in.
Fredag är det väl oavsett insektsinvasioner.
Förresten kanske jag har inbillat mig alltihop.

3 kommentarer:

  1. Usch, jag drömde att jag hade fullt av flugor på händerna härom natten, som inte gick att borsta bort. Det betydde enligt drömboken att man har inre drifter man inte vill kännas vid. Men, enligt den drömboken så är det i och för sig svaret på 90% av frågorna.

    SvaraRadera
  2. Nu är ju jag rätt OK med bananflugor, eftersom jag födde upp dem i en genetisk forskning under gymnasiet... Men förra vintern fick även jag nog. Det surrade runt i köket överallt, trots sanering och tömt fruktfat. I flera veckor röjde vi köket, gång på gång, och de bara kom tillbaka. Till sist hittade vi källan. Tre bananer som dottern gömt i ett överskåp för att de skulle bli lagoma att baka banankaka av... De hade blivit lite väl lagoma kan jag säga...

    SvaraRadera
  3. Insekter kan verkligen gäcka en. Igår natt var det en sån där jävla takfluga igång i mörkret. Fy fan.

    SvaraRadera