bild

bild

fredag 13 september 2013

Glida omkring på en räkmacka

Tja, jag vet inte vad det säger om mig men...
Livet erbjuder ju faktiskt en hel del räkmackor.
Fast de jag fick igår kväll kräktes jag upp.
Häpp!
(Nej, jag vet att häpp är ett jättetöntigt uttryck. Och det är därför jag inte kan låta bli att använda det).
If life gives you lemons - make lemonade.
Tvärtom mot räkmackorna.
Men ändå enklare.
Ha ha ha.
Äh, man kanske inte ska tolka in så mycket symbolik i bokstavliga räkmackor förresten.
Utan helt enkelt nöja sig(?) med att konstatera att jag har en känslig mage.

Mor blev i alla fall glad över vindflöjeln.
Och när vi åkte vinglade plastefar helt räkmackestinn på en stege och försökte skruva upp den samtidigt som han både försökte ignorera höjden och väste åt mig:
- Om det här hamnar på nätet är du saltad!
Hehe. Ja, vi får väl se. En kul bild fick jag hur som helst. En uppe på stegen och typ tolv som håller i den.

Idag var jag uppe i ottan och piskade barnen till tandborstning.
För förmiddagen var nämligen vikt åt lingonplockning i min moders skogar.
Och att vara på plats redan kl 09 är inte illa pinkat av en utbränd sate.
Massor med lingon senare låg vi fortfarande långt före tidsschemat och åt lunch redan vid 11-rycket.
Asså...man känner sig ganska nöjd med dagen när man fått allting gjort redan på förmiddagen.
Sedan dess har jag bara svurit åt A-korsordet men förvisso löst några andra femuggliga korsord, tjollrat vid datorn och gjort goda hallondrinkar till barnen.
Men med rätta. Förstås.

16-åringen är i stan och lanar hela natten.
13-åringen har just pussat iväg flickvännen och väntar på en övernattningskompis.
Herr B ska försöka sig på konststycket att linda in fläskytterfilé i bacon och steka.
Det ska bli kul(!).
Sedan blir det zombiefilmkväll med 10-åringen. Två filmer på raken. På bioduken. Oh, my...

Det är väl ungefär vid den här tiden på fredagen man önskar att man hade köpt det där vinet.

1 kommentar:

  1. Här tvingade jag familjen att titta på de 3500 bilderna jag tog på semesterresan till Sthlm och Göteborg... Har jag tagit bilderna så ska de tittas på, basta!

    SvaraRadera