bild

bild

måndag 14 oktober 2013

Då kommer det en go-sse...

...med en byxa som en rakkniv vass. Mockaskorna har han på-see och hans hobby är att dansa jazz.

Jazzgossen. Karl Gerhard förstås. En sån där låt jag sjunger på lite då och då. Ackompanjerad av omgivningens himlande med ögonen.

Med rytmiskt vaggande hö-fter
Vi gossar gör en-tré

Ja, eller nåt sånt.

I helgen har jag inte kunnat släppa den.
Vilket antagligen beror på att helgen kretsat kring en gammal rakkniv som följde med huset.
Det började med att 10-åringen ville ha en egen - precis som 16-åringen - för att skära papper.
Jag rotade då fram den här ur gömmorna. Varvid 13-åringen lade beslag på den för att använda till sina fiskedragsbyggen. Och när 10-åringen väl fått tillbaka den dundrade 16-åringen in och sa det där faktiskt var hans och att vi bara hade en rakkniv.
Som en följd av sedvanlig mångsyskon(o)logik får nu ingen ha kniven. Och den är tillbaka i min låda.

Han och andra söta go-ssar
Som har tusch på sina ögon-lock

Nej, jag måste nog googla fram hela texten, tror jag minsann. Den är verkligen suverän.

Jahap, vad gör frun i veckan då?
Eh. Äh. Allt och inget.
Biblioteket, möte på folkhögskolan, utvecklingssamtal, holabaloo med vänner, uppvakta fru L...
Och säkert nåt mer som jag har glömt.
Förra veckan blev ju som den blev och jag har väl ungefär samma förväntningar på denna. Ha ha.
Butternutsquaschsoppa till middag. Alternativt äcklig burkravioli för de som föredrar det (För övrigt en av två saker jag verkligen inte kan förmå mig till att äta. Det andra är blodpudding).
Tänk om jag skulle återgå till mina veckoplaneringar istället för att hitta på från dag till dag?
Jag skulle ju ljuga om jag sa att min spontana laissez faire bohemiska sida och mitt kontroll- och strukturbehov inte krockade.

Dagens biblioteksoutfit:
Rödblommig sommarklänning, svart kofta, röd scarf och svarta tights.
Nästan irriterande matchande. Men nu hinner jag inte byta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar