bild

bild

tisdag 1 oktober 2013

Dagens filmtips. Not.

Mickey Rourke som Hin Håle själv och Danny Trejo som skurken som dör och förhandlar till sig att komma tillbaka till livet i utbyte mot att skicka ner några andra skurkars själar.
I vilda västern miljö. Vad annars?
Oh my.
Det var vad jag gick med på att se igår kväll sedan barnen lagt sig.
Så då förstår ni hur trött jag är.
Helt i avsaknad av motståndskraft.

Men jag köpte faktiskt två par godkända höst-/vinterskor igår. Plus en mörk superspräcklig matta som tål både smutsiga tassar och säkert vad som helst.
Och vilade.
Och sabbade tre svåra korsord.
Och för all del sabbade köttfärssmet till ybersalta hamburgare.
Och postade ett viktigt brev.
Och satte upp mina samlartallrikar från -76 i köket.
Ha ha.
Ja, what a dagsverke.

Idag bär det av till bibblan.
Dagens kulturtantsoutfit består av svarta byxor, mörkblått linne och en storblommig, nästan genomskinlig, omlottblus som jag fått av min vän I som tömde garderoben förra veckan för att flytta till Berlin.
Önskar bara att jag hade haft mascaran jag såg i en annons i morse också:
Illegal Length Mascara.
Då hade man garanterat varit en maxad uppenbarelse.
Nämen, konstigt namn va?
Det måste ju ha tagit slut superlativ.
Och exakt hur långa ska fransarna vara för att man ska bli stoppad av polisen?
Nå. Jag har ett antal helt vanliga mascaror att beta av först. Nämligen hela min samling av premier jag fått när jag prenumererat på tanttidningarna.
Men idag blir det inget smink.
Jag går istället som vanligt all in och låter min naturliga trötthet lysa upp mitt medelålders ansikte.

Nu: mer kaffe.
Sedan: ut med hundarna.
Sist: mata vaktlarna på vägen ner till bilen.

1 kommentar:

  1. Micky Ruorke som Hin Håle... det måste ha varit en upplevelse. Kanske inte så trevlig men ändå.

    SvaraRadera