bild

bild

torsdag 24 oktober 2013

Wok´n´Roll

Ja, målar man in sig i ett hörn så gör man ju det.
Idag kommer herr J hit på lunch.
Mitt eget förslag. Förstås. Men plötsligt kunde jag inte komma på en enda maträtt att laga.
Så igår kväll tänkte jag att det får bli kycklingwok. Enkelt och gott.
Men av nån anledning kände jag mig inte riktigt nöjd med det och skickade iväg ett sms (jorå - jag kan faktiskt).
"Gillar du kycklingwok?"
"Visst. Ja, om det är mer kyckling än wok i den. Gillar inte varma grönsaker så mycket."
Hehe. Som man frågar får man svar. Och nu kan min hjärna visst inte styra om. Så det får väl bli kyckling, nudlar, lök...och en kall(!) sallad vid sidan om. Inte riktigt hur jag tänker mig en wok - där jag slänger i allt jag har hemma i grönsaksväg ungefär.

Herr B:s skola har friluftsdag idag. I snöblask, regn trots minusgrader och höstens mörkaste dag. Lite otur kanske. Men de håller på hela kvällen också och är lediga imorgon. Ingen lär väl klaga på det upplägget.
Men hur som helst blir det en lång dag för mig som inte är i form. Med alla hämtningar, matningar, läxläsningar och läggningar.
Fast inget ont som inte för något gott med sig. För imorgon gör jag mitt sista långa pass på bibblan. Så får han som är ledig sköta tvätt och städning och åka till Ica och köpa billigt smågodis.
Att komma hem till ett helgfint hem är man inte bortskämd med direkt. Det ser jag fram emot.
Synd bara att herr B inte känner till mina planer. Än. Haha.

Dagens telefonterror står AF och Folkhögskolan för.
Med Dagen D bara en helg bort vill de att jag väljer ett av alternativen de lagt fram.
Väljer. Ha ha. Tillåt mig storgråta.
Tuvär har jag inte den lyxen.
Och tuvär är reglerna så stelbenta att snaran dras åt ännu mer.
Så tack och hej leverpastej till alltihop.
Och från och med nästa vecka tänker jag inte kliva upp ur sängen.
För det har jag valt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar