bild

bild

söndag 20 oktober 2013

Holabaloo

När man inte orkar ta tag i sig själv.
När man inte orkar tänka.
När man inte orkar må dåligt...
Ja, då kan det funka.
Med holabaloo hos vännen sedan 15 år.
Hos vännen som förstår om man bokar av.
Hos vännen som förstår om man mår skit.
Hos vännen som man är så trygg hos att man ändå dyker upp.
Där vännerna herr J och M får följa med.
Där skratten som är helt ytliga avbryts av de som är djupa.
Där samtalen får förankra sig i den man är.
Där alla kring bordet kan skratta åt depressionsmedicinering gone wrong.
Där vi kan skratta åt helt ytliga poänger.
Där alla vet...att vi alla bär på vårt bagage.
Där alla skrattar...och tycker om varandra.
Där alla bara är.
En god middag. En god efterrätt. En god samvaro.
Om jag så sover i tre dygn efteråt så kommer det att vara värt det.
För jag tog mig iväg. Och jag hade roligt. Med folk jag tycker så mycket om.

1 kommentar: